Case: webwinkel Plof (fictief)

Inspiratie

Casebeschrijving

Na het uitvoeren van een expert-review (heuristic evaluation), bleek de site van Plof nog het een en ander aan gebruiksvriendelijkheid te kunnen verbeteren. De opdracht in deze fictieve case was dus het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van de site van Plof in een nieuw ontwerp. Een belangrijk punt hierbij is dat het nieuwe ontwerp goed de indruk van een webshop moet geven.

Concept

Om een nieuw concept te maken was het belangrijk om eerst de verbeterpunten te noteren. De belangrijkste verbeterpunten lagen in het menu, productoverzicht, bestelproces en de duidelijkheid van de knoppen. Nadat deze verbeterpunten waren opgeschreven was het tijd om een styletile te maken, deze is om te voorkomen dat in de ontwerpfase nog veel moeilijke stijlkeuzes gemaakt moeten worden.

Concept
Ontwerp

Ontwerpen

De laatste stap in deze case was het ontwerpen van de belangrijkste pagina's. In dit geval was het vastgesteld dat de belangrijkste pagina's bestonden uit: homepagina, product overzicht, product detailpagina, winkelwagen en het betaalproces.